De Hamvraag #4: Consumensergerjeniet

Event

Pauline
Nina

Heb je ook wel eens het voornemen gehad om alleen nog maar gezonde, biologische producten te kopen? En kies je vervolgens in de supermarkt toch voor de goedkoopste kipfilet en kun je die Mars bij de kassa ook niet weerstaan? We herkennen het allemaal!

Zodra een burger met normen en waarden naar de supermarkt gaat, verandert hij in een consument. Het is een bekende uitspraak die ook tijdens de vorige thema-avonden sterk naar voren kwam.

Daarom onderzoeken we tijdens deze vierde editie van De Hamvraag ons consumentengedrag. We zoeken antwoord op de vraag: Hoe maken we keuzes in de supermarkt en hoe kunnen we dat veranderen?

Sprekers
Charles den Hoed:
Charles heeft tot 2009 gewerkt in directiefuncties in de agrarische belangenbehartiging (gericht op productie). Van 2011 tot en met 2018 was hij vice-voorzitter van de Stichting Beter Leven keurmerk van de Dierenbescherming (gericht op dierenwelzijn). Vanaf 2019 is hij lid van de Raad van Beheer van de kwaliteitssystemen IKB-ei en IKB-kip (gericht op voedselveiligheid).

Linda Paeez:
Linda heeft ruime ervaring in het bedrijfsleven, o.a. als commercieel directeur voor wereldwijd toonaangevende consumentenmerken zoals Nutricia en Miele. Tegenwoordig is ze actief als strategie consultant op het gebied van duurzame groei. Daarnaast is ze initiatiefnemer van een start-up in circulaire food retail, Vivièna Nederland. Linda is overtuigd van de verantwoordelijkheid van bedrijven om behalve winst ook een positieve bijdrage aan mens en planeet na te streven.

Garmt Dijksterhuis:
Dr. G.B. (Garmt) Dijksterhuis is psycholoog en methodoloog. (Co-)auteur van meer dan honderd publicaties in de vakgebieden sensorische en consumentenwetenschap, statistiek en psychologie. Hij heeft gewerkt bij universiteiten, onderzoeksinstituten en in de industrie, en heeft zo’n dertig jaar ervaring in uiteenlopende soorten psychologisch onderzoek. Op dit moment werkt hij als expertiseleider/senior wetenschapper bij de groep ‘Consumer Understanding’ van het onderzoeksinstituut Food and Biobased Research van de WUR (Wageningen University & Research).

De moderatie wordt weer verzorgd door Guus Thijssen van Guustronomie.

Bekijk hier de foto’s.

Locatie
BlueCity 010, Maasboulevard 100, Rotterdam

Kosten
Een kaartje kost slechts €5,- en het eerste drankje is van ons!

04 september 2019
BlueCity 010, Maasboulevard 100, Rotterdam
Programma 19.00 - 19.30 Inloop 19.30 - 21.00 Programma 21.00 - 22.00 Borrel
Tijdens deze vierde editie van De Hamvraag onderzoeken we ons consumentengedrag. We zoeken antwoord op de vraag: Hoe maken we keuzes in de supermarkt en hoe kunnen we dat veranderen?
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Andere events

Event

09 april 2024

Crowd Force #21: Studenten Ondernemen

Lees meer >

Event

26 april 2024

Crowd Force #20

Lees meer >
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Meld je aan voor de nieuwsbrief!
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.