Persbericht: Carsten van Rossen nieuwe voorzitter R'damse Nieuwe – R'damse Nieuwe

Persbericht: Carsten van Rossen nieuwe voorzitter R'damse Nieuwe

Rotterdam, 8 oktober 2020 - R'damse Nieuwe, het initiatief van Rotterdam Partners, heeft een nieuwe voorzitter. Carsten van Rossen neemt per 1 oktober het stokje over van huidige voorzitter Renée Marcelis. Van Rossen zet zich voor een periode van twee jaar in voor R'damse Nieuwe.

Carsten is zelfstandig ondernemer en mede-eigenaar van salesbureau Local Media. Hij is een bekende in het Rotterdamse en heeft bijgedragen aan Rotterdamse iconische evenementen zoals de NN Marathon Rotterdam, De Wereldhavendagen en Rotterdam Unlimited. Hij is tevens in opdracht van Rotterdam Festivals onderdeel van de taskforce omtrent het Eurovisie Songfestival als chef Stadsprogramma. Van Rossen: ''Bijdragen aan de stad met iconische evenementen is heel belangrijk, maar met R'damse Nieuwe heb ik het gevoel dat ik dit naar een hoger niveau kan tillen. Ik wil samen met het team van R'damse Nieuwe de komende jaren een actieve bijdrage leveren aan hedendaagse thema's die invloed hebben op de Rotterdamse economie.''

Draagvlak

Renée heeft zich sinds 2018 met hart en ziel ingezet om het draagvlak van R'damse Nieuwe in de stad te vergroten. Zo zijn er nieuwe samenwerkingen ontstaan met onder andere VNO-NCW, het Ondernemersontbijt en de gemeente. Bovendien zijn de relaties met de bestaande partners versterkt en/of uitgebreid. Onder Marcelis kwamen evenementen tot stand als het Tientjesontbijt, De Hamvraag, Study Stories en Watskebuurt?! en is de R’damse Nieuwe podcast in het leven geroepen. Daarnaast is ze dicht betrokken geweest bij de herpositionering en rebranding van R'damse Nieuwe. Marcelis: ''Mijn grootste wens is nog steeds dat iedere jonge, betrokken, ondernemende Rotterdammer bekend is met en iets heeft aan de doelen en activiteiten van R’damse Nieuwe. Met het volste vertrouwen handig ik het stokje over aan Carsten die met zijn netwerk, ervaring en deze gedeelde ambities ons bereik nog verder zal vergroten”.

Oproep

Van Rossen benadrukt het belang van samenwerken in deze bijzondere tijd. ''We zitten in een periode waar we samen doorheen moeten. Effectief samenwerken is daarbij essentieel. Bij R'damse Nieuwe focussen we ons op verschillende thema's. Ik wil deze mogelijkheid gebruiken om ieder Rotterdams initiatief dat raakvlakken ziet met deze thema's uit te nodigen om samenwerkingsmogelijkheden te onderzoeken en op te zetten.'' Luister ook naar de podcast met Carsten, waarin hij meer vertelt over zijn motivatie en doelen.

Over R'damse Nieuwe

R’damse Nieuwe gelooft dat Rotterdam toekomstbestendiger wordt wanneer de nieuwe generatie betrokken wordt bij de ontwikkeling van de stad. R'damse Nieuwe slaat de brug tussen de gevestigde orde, het bedrijfsleven en de nieuwe generatie Rotterdammers. Dit doen wij met evenementen, podcasts, content en dialogen omtrent belangrijke thema’s en vraagstukken van de stad.